Sağlık

Beyin Sağlığınızı Korumak İçin Bu 8 İpucunu Dikkate Alın!

Yeditepe Üniversitesi Koşuyolu Hastanesi Nöroloji Uzmanı Dr. Yüksel Dede, beyin sağlığınızı korumak için tekliflerde bulundu.

Hem bilişsel hem de fiziksel işlevlerimizi en uygun şekilde yerine getirebilmek için beyin sağlığının korunması gerekmektedir. Ayrıca bu konunun yaşam kalitenizin artması açısından son derece değerli olduğunu kaydeden Nöroloji Uzmanı Dr. Yüksel Dede, “Aslında genel sağlığımızı korumak için yaptığımız her şey beyin sağlığımızı da korumamıza yardımcı oluyor” dedi.

Beyin sağlığınız; yaşam tarzınız, alışkanlıklarınız ve günlük aktivitelerinizle güçlü bir bağlantısı olan bir durum. Günlük hayatınızda yapacağınız küçük değişikliklerin beyin sağlığınızı korumaya katkı sağlayacağının altını çizen Yeditepe Üniversitesi Koşuyolu Hastanesi Nöroloji Uzmanı Dr. Yüksel Dede, “Dünya Beyin Günü”nde bu konuda neler yapabileceğinize dair önerilerde bulundu.

Yaşam kalitenizi yükseltmek, bilişsel ve fiziksel işlevlerinizi sorunsuz bir şekilde yerine getirebilmek için sağlıklı bir beyne sahip olmanız gerektiğine dikkat çeken Uzm. Dr. Dede, beslenmeden uykuya, antrenman alışkanlıklarından tansiyonu kontrol etme becerinize kadar günlük yaşamınızdaki birçok unsurun beyin sağlığı ile doğrudan ilişkili olduğuna değindi.

Beyninizi Korumak İçin Bu 8 İpucunu Dikkate Alın!

Akdeniz Tipi Yiyin

Sağlığınızın temelini oluşturan en değerli unsurlardan biri olan beslenmenin beyin sağlığı için olmazsa olmazlardan biri olduğunu belirten Dr. Dede, özellikle ‘Akdeniz tipi’ beslenmenin beyin sağlığını korumadaki etkisinin bilimsel olarak kanıtlandığını belirtti. tecrübe. Dede, lif yönünden zengin meyve ve sebzelerin bol tüketilmesi gerektiğini, tam tahıllar, kuruyemişler ve protein kaynaklarının tutarlı bir şekilde kullanılması gerektiğini, Omega 3 yağ asitleri güçlü olan balık, ceviz ve keten tohumu gibi besinlerin günlük beslenmede mutlaka yer alması gerektiğini vurguladı.

Aktif Bir Yaşam Sürmek

Düzenli spor yapmanın ve fiziksel olarak aktif bir yaşam sürmenin beyin sağlığına olumlu etkisi olduğunu belirten Uzm. Dede, “Egzersiz sırasında kan dolaşımı artar ve beyne daha fazla oksijen taşınır. Egzersiz yapmak ayrıca stresi azaltmaya yardımcı olur. Bu nedenle hangi yaşta olursanız olun mutlaka kendinize uygun bir egzersizi hayatınıza dahil edin. Yürüyüş, koşu, pilates veya başka herhangi bir egzersiz. Önemli olan bunu düzenli hale getirmek.” şeklinde konuştu.

Günde Kesinlikle 7 Saat Uyuyun

Vücudun uyku ile kendini yenileyebileceğini ve dinlenebileceğini hatırlatan Uzm. Dr. Dede, kaliteli ve yeterli uykunun beyin sağlığı için vazgeçilmez bir unsur olduğunu belirtti. “Günde en az 7 saat uyumak beynin onarım ve dinlenme süreci için gereklidir. Daha kaliteli bir uyku için öğleden sonra kafein tüketilmemeli, uyumadan önce ağır yemekler yenmemeye çalışılmalı, belirli bir uyku düzeni oluşturulmalı, karanlık, sessiz ve uygun sıcaklıkta iyi bir uyku ortamı sağlanmalıdır. kaydedildi.

Beyninizi Korumak İçin Bu 8 İpucunu Dikkate Alın!

Stresinizi Kontrol Etmeye Çalışın

Beyin sağlığı için yapılması gerekenlerin yanı sıra yapılmaması gerekenlerin de olduğunu ve bunların başında gerginliğin geldiğini belirten Dr. Dede, “Kronik stresin beyin sağlığını olumsuz etkilediği biliniyor. Bunu önlemek için yoga, meditasyon, nefes egzersizleri gibi stresle baş etme yöntemlerini kullanmak, hobilerle vakit geçirmek ve doğada vakit geçirmek faydalı olacaktır. teklifini sundu.

Sosyalleşin ve Beyninizi Zinde Tutacak Aktiviteler Yapın

Beyni her zaman aktif tutmanın ve bunu sağlarken de zevkli ve tansiyon düşürücü faaliyetlerde bulunmanın önemli olduğunu belirten Dr. Yüksel Dede, “Beyni zinde tutmak için düzenli olarak zihinsel aktivite yapmak önemlidir. Yeni bir dil öğrenmek, kitap okumak, bulmaca çözmek, satranç oynamak, yeni beceriler kazanmak gibi zihinsel aktiviteler beyin sağlığına büyük katkı sağlar. şeklinde önerilerde bulundu.

Bunun yanı sıra sosyal bir hayat yaşamanın, sosyalleşmenin ve farklı insanlarla etkileşim halinde olmanın sağlıklı bir beyin için değerli bir unsur olduğundan bahsetmiştir. Dede, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sosyal etkileşimin, aile ve arkadaşlarla vakit geçirmenin beyin sağlığını olumlu yönde etkilediği biliniyor. Bu nedenle her yaştan ama özellikle yaşlı insanlara yalnız kalmamalarını, farklı ortamlara girmelerini ve beyinlerini aktif tutacak aktivitelerde bulunmalarını öneriyoruz.”

Beyin Sağlığınızı Korumak İçin Bu 8 Öneriyi Dikkate Alın!

Beyin Sağlığınız İçin Sigara ve Alkolden Uzak Durun

Sadece beyin sağlığı için değil genel sağlığın korunması için de sigara, alkol ve uyuşturucu maddelerden uzak durulması gerektiğini hatırlatan Dr. Dede, “Bu maddelerin kalp ve damar sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerinin yanı sıra kaliteli uyku ve beynin bilişsel işlevleri üzerinde de olumsuz etkileri vardır. Bu nedenle bu alışkanlıklar varsa geç kaldığımı düşünmeden derhal bırakılmalıdır.” stresli.

Kafa Yaralanmalarına Karşı Kendinizi Koruyun

Son derece değerli ancak bazen gözden kaçan kafa travmasının beyin sağlığı açısından da dikkat edilmesi gereken bir konu olduğunu belirten Dr. Gerekli ve doğru ekipmanları kullanmak ve güvenliği sağlamak her yaştan insan için alınması gereken önlemler arasında yer alıyor.”

Beyninizi Korumak İçin Bu 8 İpucunu Dikkate Alın!

Kronik Hastalıklarınız İçin Sistematik Kontrolleri İhmal Etmeyin

Beyin sağlığının genel vücut sağlığı ile çok yakından ilişkili olduğunun ve genel sağlığın iyi ya da kötü olmasının beyni doğrudan etkilediğinin altını çizen Yeditepe Üniversitesi Koşuyolu Hastanesi Nöroloji Uzmanı Dr. Yüksel Dede, özellikle kronik hastalığı olan kişilerin sağlık muayenelerini düzenli olarak yaptırmaları gerektiğini belirtti. Dede, “Diyabet, hipertansiyon ve yüksek kolesterol gibi kronik hastalıklar kalp ve damar sağlığının yanı sıra beyin sağlığını da etkileyebiliyor. Bu nedenle kronik hastalıklar kontrol altında tutulmalıdır. Aynı zamanda genel sağlığın kontrolü ve olası sorunların çözümü için düzenli hekim kontrolleri sağlanmalıdır. sözlerine yer verdi. (BSHA-Bilim ve Sağlık Haber Ajansı)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu